ALVAO Asset Management je informační systém, který Vám zajistí dokonalý přehled o hardwarové a softwarové situaci v celé Vaší organizaci a všech pobočkách. Jeho uživatelé jsou převážně pracovníci oddělení správy výpočetní a komunikační techniky (ICT) v organizacích. Základem systému je evidence počítačů, předmětů, zařízení a software. Tato evidence nezastupuje běžnou účetní evidenci majetku, ale rozšiřuje ji o specifické informace a funkce, které potřebují pracovníci ICT ke své práci. S využitím nejmodernějších metod dokáže ALVAO detekovat hardware a software na dálku a nenutí techniky ručně obcházet každé PC ani instalovat agenty. Díky tomu lehce zvládnou provést inventuru majetku i softwarový audit. Kromě evidence systém podporuje řadu typických úkolů, které jsou náplní pracovníků ICT.
Více informacíV systému lze evidovat libovolný majetek - od hardware (počítače, síťové prvky, atd.), přes média (CD, DVD, literatura) až po např. kancelářský nábytek apod. U evidovaného majetku lze pravidelně provádět inventuru a zajistit tak, že evidence odpovídá skutečnosti.
Při předávání počítačů a dalších zařízení (např. mobilní telefon) novým zaměstnancům systém tiskne Protokol o předání. Protokol podepíše předávající pracovník ICT a zaměstnanec, který majetek přebírá do užívání. Součástí protokolu je seznam nainstalovaných programů na počítači a prohlášení zaměstnance o tom, že na počítač nebude instalovat žádný software bez vědomí pracovníků ICT, což je jedna z forem zajištění legality používaného software v organizaci.
Jedním z úkolů pracovníků ICT je nákup nové výpočetní techniky a s ním související přesuny počítačů mezi uživateli. Přesuny majetku by měly být doloženy podepsanými Protokoly o předání. Systém navíc zaznamenává historii přesunů jednotlivých předmětů mezi zaměstnanci, takže je možné zpětně vysledovat, kdo s daným počítačem v minulosti pracoval.
Systém zjišťuje, jaké aplikace jsou na jednotlivých počítačích nainstalovány na základě informací o souborech na pevných discích počítačů a údajů v systémovém registru. Tyto údaje se pořizují automaticky vzdáleně po síti. Porovnáním nainstalovaného software s nakoupenými licencemi se vytvoří závěrečná zpráva auditu.
V případě poruchy na nějakém zařízení systém poskytuje funkce pro rychlé dohledání nákupních dokladů a informací o zárukách. U každého zařízení se vede historie poruch a servisních zásahů.
Pracovníkům technické podpory systém poskytuje informace o technických parametrech počítačů uživatelů, jejichž problém právě řeší. Také se mohou vzdáleně připojit na daný počítač uživatele a ovládat ho klávesnicí a myší.
Pomocí mobilní čtečky čárových kódů CS1504 lze jednoduše vytvořit nové zařízení v Asset Management. Z naskenovaných čárových kódů (sériová čísla... ) lze hromadně vytvářet nový majetek ve stromu.
Sytém podporuje úplnou inventuru. Jednoduše lze zjistit rozdíl mezi evidovaným a fyzickým majetkem a zaznamenané změny přenést do evidence majetku.